23 July, 2008

awecek...


















22 JULAI 2008.

hari ini saya kerja 1/2 hari...sebab petang dah ada appointment.
lepas makan tengahari terus drive ke cheras untuk first appointment...
bersyukur kerana berjaya sampai ket depan pintu tempat appointment ngan berpandukan sehelai flyer yang telah disimpan lama...lepas perbincangan selama 2 jam, saya pun angkat kaki untuk appointment ke-2...
bersyukur kerana jalan menuju destinasi tidak sesak walaupun telah pkul 4 petang...dijangka akan sampai dalam masa 1 jam...

***********************************************************************

jam menunjukkan 6 petang, saya masih memandu dan mula risau sebab tak tau saya kini ada kat mana...
nak cari station minyak untuk bertanya jalan...tapi sepanjang jalan tak ada station minyak atau rumah kedai untuk saya henti dan tanya jalan...hari dah semakin gelap...masih memandu di lebuhraya yang tak pasti arahnye ke mana... entah dah berapa toll telah lalu dan setiap toll yang lalu manjadi tempat tanya jalan tetapi tak berjaya membawa saya keluar dari lebuhraya... terus memandu... nak mintak tolong kawan... masa ni la handphone aku mati sbab tak ada bateri... terpaksa terus memandu... hari dah gelap dan hujan mula turun... tanda jalan ke arah seremban tak jugak wujud2... yang ada hanya tanda ke genting highland, kuantan, ipoh... jam tangan dah menunjukkan jam pkul 8 malam, lapar dan haus... masih memandu...

***********************************************************************

depan kelihatan kereta berlampu biru... lampu kreta ditinggikan untuk menarik perhatian kereta berlampu biru tu... kereta berlampu biru tu berhenti dan kreta saya melepasi kreta lampu biru tu... pkul 9 malam... masih hujan... pipi saya basah bukan kerana hujan tapi kerana tanda jalan ke arah seremban telah dijumpai...

***********************************************************************

cukup penat, lapar dan haus... terus memandu... memandu selama 5 jam... jumlah toll RM 30, minyak yang telah diisi RM 50... appointment ke-2 dibatalkan... pkul 9.45 malam... berada di hadapan umah... perasaan yang tidak dapat dikatakan...

***********************************************************************

handphone yang tak berbateri dicaj... mandi dan mula memulakan kerja sambil minum milo dan makan roti...
ada message...
''Guys sori that i cant commit 100% to pes this year. exclude me frm the pes group...''
what the f##k... enough for today !
i cant stand any more... ...

1 comment:

aqmal said...

pes itu apa?
pse aku tau la.
isyk yong nih...