30 August, 2009

luv u Malaysia!

happy birthday malaysia !
herm...no flag, no patriotic songs... just a photo to show my luv to this beloved country ; )
proud to be Malaysian ! happy merdeka day !

27 August, 2009

26 August, 2009

wishes...

new hope

red hot chili...

white angle...

yellow minded...

green day...

thanks for all the wishes and gifts from fb friends, kumpat, x-ofismate, friends and ...eh...sound like just received an award...ahaks...anyway thanks again ; )
just to wish everything going on smoothly... everything getting better and better... thanks mum and dad for bringing me to this world on this day 25 years ago... thanks for the 25 years of sacrifices and love...♥ u all...

25 August, 2009

biarkan kenangan berbunga di ranting usia...

sun bath

fire !

pure...

raise...

begitu nyamannya, terhidu wangian kasihmu
biarkan kenangan berbunga di ranting usia…

ps: kenapa banyak gambar bunga yang diambik kat zoo? bukan ke kat zoo banyak binatang (^.^")

24 August, 2009

zoo negaraku...

sun bath...

jeo...

lonely

kali pertama melawat zoo negara adalah tahun 1989...hahaha...
lawatan masa tadika kemas...huhuhu... ape-ape pun...sorry to mr. turtle, sebab menyebabkan kepala dia terhantuk...*jeling pemuisi bisu sebab kantoikan...

attacked by pigeons!

have you ever attack by pigeons? hahaha...
let take a look on how pigeons attacking me!

walk by

higher

fly higher...

herm...what they looking at?

depart...

eventhough attacked by lots of pigeons...luckyly still alive to write this post...kakaka...
anyway ♥ peace and no war ; )

22 August, 2009

gua batu

 batu cave

 batu cave

sehari sebelum 1 Ramadhan... saya dan pemuisi bisu telah melawat ke batu gua...
misi adalah untuk medoakan rakyat malaysia bebas dari H1N1...kofffff...
awal pagi dah sampai dan terus memulakan kerja memuja...korang tak lihat macam mana pemuisi bisu menyembah lantai...kakaka (tuduhan keji semata-mata...ahaks) ape pun hari jumaat telah diisi dengan dengan aktiviti berpoya di sekitar selangor...

19 August, 2009

moonlight,candle, lantern,mooncake...

mooncake festival  I

mooncake festival  II

moonlight, candle, lantern and mooncake...
an old legend told by grandma that going to pass on to the next generation...
happy mooncake festival ; )

18 August, 2009

part II : pasar malam atau segala pasar la...

ramadhan I

ramadhan II

ni pulak part kedua about malaysia... pasar malam atau segala pasar yang anda boleh namakan! pasar malam, pasar pagi, pasar tani, pasar ramadhan dan banyak lagi... yang tak boleh nak dapat cari kat mana2...tak percaya? cuba tanya bash & aqmal... ada kat australia? tanya kak chik... ada kat dubai? haha... nak ape? makanan, baju, seluar, pembuat kunci, sayur, ikan , barang dapur... taip blog sambil makan keropok lekor yang baru beli dari pasar malam...huhu... apa pun layannzzzzzzzzz... ♥ you ; )

16 August, 2009

part 1: next station... kuala lumpur...

kuala lumpur

kuala lumpur

kuala lumpur

kuala lumpur

kuala lumpur

kuala lumpur

kuala lumpur

rise

stesen berikutnye... kuala lumpur... ni la kerja aku di pagi ahad ni...bangun pkul 5 pagi dan menyiapkan diri ke bandar kuala lumpur (dasar tak de kerja...) dah lama tak ambik komuter ktm... so pagi2 dah sampai kat stesen keretapi dan ambik komuter pkul 6 pagi untuk ke KL...huhuhu tunggu punya la tunggu... erm... biasa la... banyak songeh pulak komuter ni...komuter lewat la...pintu komuter kejap tak boleh tutup la...kejap tunggu orang la...terlepas pulak masa nak ambik gambar masa matahari terbit...geramnye ! sampai jek stesen, memang terasa macam berada dalam zaman 50-an... siap ade satu hotel nama dia 'heritage' yang macam hotel zaman inggeris ! pagi yang cukup aman... udara masih segar! ape2 korang tengok jek la hasil ketikan en. kamera...

14 August, 2009

En. Philips

6

9

4

umah baru jek tambah seorang orang gaji...nama philips...
kerja memotong rumput setiap pagi...hahaha...ni la gambar en. philips...

10 August, 2009

takkan ada aku lagi...

green II

green I

di kala kesejukan hujan malam yang menghiris hati ni...takkan ada aku lagi...

人事已飞。。。 沧海桑田。。。淡淡的。。。酸溜溜。。。一丝丝不舍。。。却望你回到我身边。。。

07 August, 2009

jalan-jalan cari pasal III - episod akhir



; )

green

shy

outstanding...

cinta (love)

Bercinta dengan bayang-bayang...
-episod akhir-

04 August, 2009

jalan-jalan cari pasal II

padi terrace

kuta beach

Kuta street

unknown little white flowers

Kuta street

tanah lot

; )

tanah lot

tanah lot

serai tea II

; )

gambar warna pulak kali ini...kalau nak tengok semua gambar sile ke flickr...
ikut link kat part 0ne tu...huhuhu
i will be back ; )