30 November, 2009

PUDU-nama yang kian lupai

prison break

the forgotten name-PUDU

the forgotten name-PUDU

the forgotten name-PUDU

the forgotten name-PUDU
eh...bukan saya yang lupa nama tu la...huhu
ingat lagi masa sekolah rendah...lawatan sambil belajar telah melawat ke tempat ni...
lepas tu kerja kat KL, kalau sebut pasal jalan2 kat KL, Penjara Pudu memang rujukan utama...
apa yang akan berlaku kalau Penjara Pudu dah tak ade...

Si A:"macam mana nak pergi bukit bintang?"
Si B:" jalan terus sampai simpang empat...awak boleh nampak penjara pudu kat belah kanan awak... jalan terus... ..."
Si A: " mana nye penjara pudu yang dia cakap tadi?..."

Si A:"ape2 je lah... malas nak fikir la... tak kisah pun kalau satu lagi bangunan bersejarah dirobohkan lagi... malaysia kan ade banyak lagi bangunan lagi bersejarah..."

Si B: "Dato' , ni nak buat satu highway nak lalu a famosa la..."
Dato' : " Boleh, roboh jek afamosa tu, tinggalkan meriam tu kat tepi hinghway tu buat peringatan..."

Anak: "mak, gambar ni mak ambik kat mana? London?"
Mak: "tu mak ambik kat depan penjara pudu la ngok..."
Anak: " @#$%^&* mana tu panjara pudu?"

*satu pemikiran kurang rational ketika ketik set gambar ni...

No comments: